22 Ağustos 2023 Salı

Laos, bisiklet günlükleri

  Laos, sanki hiç insan eli değmemiş gibi doğasıyla bende hayranlık uyandırdı. Büyük veya turistik şehirler öyle değil ama özellikle şehirler arası yollarda müthiş bir doğa seyri var, böyle bir doğa her yerde bulunmaz.

 Laos halkı genellikle iyi ve güler yüzlü insanlar ama ne yazık ki turisti yolunacak kaz olarak görme hastalığı burada da yaygın. Herkes değil tabii ki ama çok ciddi bir oranda bu düşünce var. Bazen konakladığım yerde bir kaç gün kalıyordum, bu bir kaç gün için etrafta gezilebilecek yerleri araştırıp bisikletim ile gidip geliyordum. İnsanlar evlerinin ön tarafını küçük bir bakkal ya da büfe haline getirmişler, ufak tefek bir şeyler satıyorlar, 1,5 Lt su marketlerde 5000 Kip, Lao şişe bira ise 15000 Kip, su aldığımda 7000 ya da 8000 Kip istiyorlardı ben de hiç düşünmeden insanların para kazanabilmesi için bu parayı ödüyordum ama mesela bir tanesi 10000 Kip istedi, oradan satın almadım, bira için ise 17.000, 20.000 arası para isteyenleri hiç geri çevirmedim satın aldım ama birisi 30.000 istedi ondan satın almadım. İnsanlar fakir, fakirlikleri her hallerinden belli oluyor, amacım onların para kazanması idi ama beni aptal yerine koyup aşırı fiyat çekenlerden hiç alışveriş yapmadım.

Laos doğal güzellikleri ile görülmesi gereken bir ülke arkadaşlar, herkese tavsiye ederim. Laos hakkında blogda yazdığım yazıların linkleri aşağıda, okuyabilirsiniz.

Pakse
Savannakhed
Vientiane
Luang Parabang
Pak ou caves
Kuang Si Waterfall
Bisiklet ile Laos kara sınır kapısından Tayland'a geçmek

 

Laos

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...