20 Temmuz 2023 Perşembe

Kamboçya

 Kamboçya bize göre çok farklı bir kültüre sahip bir ülke. İnsanları dost canlısı, yardımsever, 26 gün kaldığım Kamboçya'da hiç kimseden en küçük bir yanlışlık görmedim. Ayrıca güvenli bir ülke, gerçi bazı şehirlerde kapkaç ve dolandırıcılık olaylarının çok olduğunu söylediler bana ama ben böyle bir olayla karşılaşmadım.

 M.S 802 yılında II. Jayavarman birbirleri ile savaşan Khmer topluluklarını bir araya getirerek Khmer Krallığını kurdu, ardından Budizm ve Hindu dinlerini bölgeye yayılmasını sağladı. Bu dönemde bir çok dini yapı inşa edildi, bunların içinde en önemlisi Angkor Wat adlı dünyanın en büyük tapınağıdır. UNESCO tarafından "Dünya Kültür Mirası" listeesine alınan Angkor Wat Siam Reap şehrine yaklaşık 6 km uzaklıktadır. Mutlaka görülmesi gereken bir yapıdır.

Kamboçya Angkor Wat

 

 Tüm Güney Asya ülkelerinde olduğu gibi Kamboçya'da da beni en çok zorlayan şey yemek kültürü oldu, yemek kültürleri bize çok uygun değil, gerçi Kamboçya yemeklerini çok seven Türkler de var ama çoğunluğun benim gibi düşündüğünü biliyorum.

 Kamboçya'ya gidin arkadaşlar, çok farklı bir kültür, gidin ve görün.

Kamboçya rotam


Kamboçya'ya kara sınır kapısından giriş
Koh Rong adası
Kep Town
Kampot
Phnom Penh
Angkor Wat
Siem Reap
Kamboçya'dan Laos'a kara sınırından geçiş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...