18 Temmuz 2023 Salı

Kamboçya'dan Laos'a kara sınırından geçiş

  Bisiklet ile gezince ister istemez bir sonraki aşama hakkında insan araştırma yapıyor. Kamboçya'nın bazı yerlerinde yollar çok bozuktu, o yüzden yolların önemli bir bölümünü minibüs - otobüs ile geçtim, yollarda risk almak istemiyorum, aradığım tek şey huzurlu bir yolculuk. Hem yolların bozuk olması hem de internette araştırma yaptığımda Kamboçya Laos sınır geçişinde bir sürü sorunlar yaşadığını yazan arkadaşların yazdıklarını okuduktan sonra (rüşvet vs) Kamboçya'dan Laos'a otobüs ile geçmeye karar verdim. Benim hayatımda rüşvet, torpil gibi şeyler hiç olmadı, Allah bana bunları görmeden ölmeyi nasip etsin. Çünkü her iki durum da ahlaka aykırı. Bir şirket "iki kişilik bilet keseriz, biri sizin için diğeri bisiklet için" dedi, kabul ettim ve bir sabah Laos'a doğru yola çıktık. Sınıra geldiğimizde minibüs bütün yolcuları ve bagajları indirdi ve söför bir telefon görüşmesi yaptı. Bir kaç dakika sonra motorsikletle sivil giyimli bir geldi. Toplamda sekiz kişi olan yolcuları orada bulunan bir cafede masanın etrafına oturttu ve fotoğrafı olanlardan kişi başı başı 46 dolar, fotoğrafı olmayanlardan ise 52 dolar alacağını söyledi. Doğal olarak kuzu kuzu bu parayı ödedik. Bu olayın arından Kamboçya sınır kapısından çıkış yapmak için pasaport polisinin bürosuna gittik. Bir sorun yaşamadan Kamboçya'dan çıkış yaptık. Laos girişinde de bir sorun yaşamadık. Sadece Senegal'li bir kadını 2000 dolar gösterebilirse içeri alacaklarını söylemişler, kadın yalvar yakar "ne olur 2000 dolar verin bana, polise gösterip size geri vereceğim" dedi, ama bende zaten bu kadar para olmadığı için veremedim. Coğrafya kaderdir diye boşuna demiyorlar. Grupta İspanyol, Şilili, Çinli, iki Avrupalı, ben Türk ve Senegal'li o kadın vardı, diğer hiç kimseye paran var mı diye sormadılar ama Senegal'li kadına sordular. Kadın Kamboçya'dan çıkış yapmıştı ama Laos'a giremedi, sonra ne oldu bilemiyorum.

 Bu arada motorsikletle gelen sivil kişiden bahsedeyim, bu şahıs (benim anladığım kadarıyla) Laos'a girişleri organize ediyor, yani bir tür vize şirketi gibi, Laos vizesi 40 Dolar, ama biz bu şahsa 46 Dolar ödedik, gerçi vizeyi alıp içeri girene kadar herkesle ilgilendi, bunu inkar edemem. Benim otel rezervasyonum yoktu, bu vize red sebebi, yanıma gelip otel rezervasyonu yapmamı söyledi. Bir tür organizasyon, bizi Kamboçya sınır karakolunda indiren minibüs şöförü adama telefon ediyor, adam geliyor ve bütün işleri organize ediyor, Laos girişinde ise sınır karakol polisleri bir eksik vs olduğunda sınırdan geçmek isteyen bizlere değil o adama anlatıyorlar durumu, adam da ilgili kişiyle görüşüp sorunu açıklıyor. Bu organizasyonu atlayabilmek mümkün değil. Ancak bireysel olarak sınıra gidilirse sanıyorum bu organizasyonla karşılaşılmaz.

Laos vizesini aldıktan sonra ülkeye giriş yaptık, bir başka minibüs bizleri aldı, ben ve benimle birlikte Pakse şehrine gidenleri Pakse otobüs terminaline kadar götürdü. Pakse haricinde başka bir yerlere gidenleri ise yolda başka bir minibüse aktardı. Pakse'ye gider gitmez otobüs terminaline çok yakın olan otelime yerleştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...