27 Ekim 2023 Cuma

Bisiklet uçakta nasıl taşınır

 Bisiklet ile uzun tur yapanlar zaman zaman uçakla seyahat etmek zorunda kalırlar. Bunun pek çok kişisel nedeni olabilir ancak arada deniz olan bir rotada iseniz uçak, gemi vs gibi ulaşım araçlarını kullanmak kaçınılmaz oluyor.  Ben uzun tura çıkmadan önce Facebook bisiklet gruplarında "Bisiklet uçakta nasıl taşınır" sorusunu sordum, bir kaç cevap da geldi, bu cevaplardan bir tanesi bulunduğunuz yerdeki bisikletçileri tespit edip onlardan bisiklet kutu temin edin şeklinde idi, bu yorumun altına bir başkası "Buzdolabı kolisi de olur" yazmıştı. Bisiklet kutusu veya buzdolabı kolisi bulabilmek her zaman mümkün olmayabilir. Ben uzun turumdaki ilk ülke olan Gürcistan'ın Tiflis şehrinde sadece bir bisikletçide bisiklet kolisi bulabildim, sahibi de kurnaz biri çıktı ve benden çok ciddi bir para istedi, yahu bisiklet kutusu denilen şey bisiklet fabrikadan çıkıp perakende satıcıya gelene kadar bisikleti koruyan, açıldıktan sonra ise çöp olan bir şey, Türkiye'de bir kaç bisikletçiye sormuştum tura çıkmadan önce "Eğer ihtiytaç olursa bisiklet kutusu sizden alabilir miyim diye, sorduklarımın hepsi de önceden haber verirseniz sizin için ayırırz demişlerdi, borcum ne kadar olur diye sorunca da ne borcu yahu, çöpe atıyoruz zaten demişlerdi. Tabii ben o kurnaz bisikletçiye o parayı vermedim. İnternetten araştırdım ve Trabzon'da bir bisikletçi buldum, telefon edip bisiklet kutusunun olduğunu öğrendim ve otobüse atladığım gibi Trabzon'a gidip bisikletçiden kutuyu aldım ve bisikletimi kutuya koydum, sonra da İstanbul aktarmalı olarak Bangkok'a uçtum.

 Yaklaşık altı aydır bisiklet ile geziyorum, Güneydoğu Asya ülkelerindeyim, Endonezya adalardan oluşan bir ülke olduğu için bir kaç defa uçakla seyahat etmek zorunda kaldım. İnsan çaresiz kalınca mecburen yeni yollar bulmak zorunda kalıyor. Benim için de öyle oldu. Ben küçük kolileri koli bandıyla birleştirip büyük koli haline getirdim ve bisikletimi kendi oluşturduğum koli ile ambalaj yaptım. Önce küçük kolileri bantlayarak bisikletten biraz daha büyük iki koli oluşturdum, daha sonra tekerlerin jant telleri zarar görmesin diye bisikletin gövdesi ile tekerlerin arasına koymak için iki teker büyüklüğünde bir başka katman daha oluşturdum (Aşağıda fotoğraflarda çok net bir şekilde görebilirsiniz.) Toplam üç katmandan oluşan kolileri koli bandıyla sıkıca sarıp sarmaladım, harika bir bisiklet paketi yaptım. Üstelik bisiklet kutusundan daha küçük ve daha hafif bir paket oldu. Benim bisikletimin ağırlığı 14.5 Kg, bisiklet kutusuna koyunca 22 Kg oluyordu, bu şekilde yaptığım paket ise 16.5 - 17 Kg civarında oldu. Bagajlı bir şekilde uçak yolculuğu yapanlar bazen bir kaç kilonun bile ne kadar önemli olduğunu bilirler.

Bisikleti bu şekilde uçakla taşımak isteyenler için kullanım kılavuzu:

Tekerleri çıkartın
Tekerleklerin havasını alın
Padalelleri sökün
Mümkünse gidonu sökün, yoksa çevirin (bisiklet gövdesi ile aynı doğrultuda olsun)

Bisiklet uçakta nasıl taşınır
Normal bisiklet kutusu ile paketlenmiş bisiklet, Tranbzon'dan aldığım bisiklet kutusu buydu, bu şekilde İstanbul aktarmalı olarak Bangkok'a uçtum.
Bisiklet uçakta nasıl taşınır

Aqua Endonezya'nın en tanınmış ve en çok tüketilen su markası, küçük zincir marketlerden birer ikişer topladım bu küçük kolileri.


Bisiklet uçakta nasıl taşınır
En son topladığım koliler bu kadar oldu.

Bisiklet uçakta nasıl taşınır
Küçük parçaları birleştirerek büyükçe bir parça oluşturdum.
Bisiklet uçakta nasıl taşınır

Bisiklet uçakta nasıl taşınır
Bisikletimi kolinin üzerine yatırdım.

Bisiklet uçakta nasıl taşınır
Tekerlerin jant telleri zarar görmesin diye bisikletin ana gövdesi ile tekerlekler arasına bir kat karton/koli koydum

Bisiklet uçakta nasıl taşınır
Tekerlekleri de (havası inmiş olacak) bisikletin üzerine koydum. Bir sonraki aşama en alttaki koli büyüklüğündeki diğer koliyi bunların üstüne koymak ve koli bandıyla sıkıca sarmak, hepsi bu. Hem daha kolay hem de ağırlık ve büyüklük açısından daha uygun.

Bisiklet uçakta nasıl taşınır

Bisiklet uçakta nasıl taşınır



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...