11 Ağustos 2023 Cuma

Luang Parabang, Laos, Bisiklet günlükleri

 Laos'un en güzel şehri neresi derseniz açık ara Luang Parabang diyebilirim. Laos Asya'nın en fakir ülkesiymiş, bu fakirlik doğal olarak halka da yansımış. Ama Luang Parabang öyle değil, bizim Ege kasabalarını andıran bir havası var, gerçi deniz kenarında değil ama Mekong nehrinin kenarına kurulmuş turistik bir şehir. Temiz, sakin ve güler yüzlü insanların olduğu bir şehir. Ben gittiğimde turzim sezonu değildi, Muson yağmur sezonuydu, bu yüzden turizm açısından ölü sezon deniliyor bu döneme, bu yüzden olsa gerek fiyatlar son derece makuldu. Muhtemelen turizmin canlı olduğu dönemde otel vs fiyatları çok daha yüksek olur. Şehirde ve çevresinde pek çok gezilecek turistik yer mevcut ama anlayamadığım bir şey varsa Laos halkının büyük bir çoğunluğu turisti yolunacak kaz olarak görüyorlar. Örneğin şehir merkezinden yaklaşık 25 km uzaklıktaki Pak Ou Caves'a gittim, mağara Mekong'un diğer tarafında kalıyor, bu yüzden önce Pak Ou köyüne gidip oradan tekne ile karşıya geçmek gerekiyor. Köyün girişinde bir teyze yolumu keserek 2000 Kip istedi, bir bilet koçanı vardı elinde, Parking" yazıyordu, yahu ne parkingi, yürünecek yol yok neredeyse, nereye park edeceksin ki para alıyorsun. Neyse parayı verdim ve teknelerin olduğu yere geldim, tekneyle karşıya gitmek ve dönmek toplamda 20000 Kip, o parayı da verdim ve karşıya geçtim, bu defa mağara giriş ücreti 23000 Kip, toplamda 45000 Kip.

Park Ou cave

 

Bir sonraki gün yine Luang Parabang'a 25 km civarında Kuang Si Waterfall'a gittim, görevliler beni park alanına yönlendirdiler, bisikletimi park ettim, kimse bir şey söylemedi, gidip şelaleyi gezdim, fotoğraflar çektim, dönüş yoluna çıkmak için bisikletimi almaya gidince bir yanıma yaklaştı 2000 Kip ödemeniz gerekiyor dedi. Eskiden İstanbul'da park yeri değnekçileri vardı, aynı sistem.

 

Kuang See waterfall

 Luang Parabang güzel bir şehir, gitmenizi tavsiye ederim ama bazı yerlerde turistleri ahmak yerine koymaları insanı üzüyor doğrusu.

Bu arada Luang Parabang şehrinin merkezinde değil ama merkeze uzak değişik yerlerde Fil çiftlikleri var, buralarda tursitleri fillerin üzerine bindirip Mekong nehrinde birlikte suya giriliyormuş ama ben gittiğimde turizm sezonu olmadığı için bu etkinliği göremedim ama Pak Ou Cave'e giderken tesadüfen bir tanesini gördüm. Bu sayfada ggördüğünüz Fil fotoğrafını orada çektim.

Luang Parabang


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...