16 Ağustos 2023 Çarşamba

Bisiklet ile Laos kara sınır kapısından Tayland'a geçmek

 Bisikletimle Vientiane merkezden sabah erkenden kalkıp kahvaltımı yapıp yola koyuldum, yaklaşık 26 gün geçirdiğim Laos'dan yaklaşık iki ay önce ayrıldığım Tayland'a tekrar giriş yapmak niyetim. Mekong nehri üzerinde Laos ve Tayland arasında giriş çıkış yapılabilen "Laos Tayland Dostluk Köprüsü"ne (Laos Thailand Friendship Bridge) ulaştım. Köprünün bir ayağı Laos sınır karakolu diğer ayağı  ise Tayland sınır karakolu. Laos pasaport polisinden çıkış aldım ve köprüye doğru ilerledim. Pasaport polisinden geçtikten sonra köprüye varabilmek için daracık bir koridor oluşturmuşlar ve o koridordan geçmek zorundasınız. Koridorun sonunda bir bilet gişesi ve kalabalık bir görevli grubu var. Görevlilerin tamamı apoletli kişiler, doğal olarak onların devlet görevlisi olduğunu düşünüyorsunuz. Ama değiller. Turistlerin öyle düşünmesini sağlamak için öyle giyinmişler. Bisikletim ile birlikte yürüyorken gişeye yanaştım ve bisiklet ile köprünün diğer tarafına geçebilir miyim diye sordum. Gişedeki kadın "No, only by bus" dedi, eyvallah, kural buysa uymak boynumuzun borcu. Bilet 15000 Laos Kipi veya 30 Tayland Bathı, parayı ödeyip biletimi de aldım. Bir eski minibüs otobüs karışımı bir araç geldi, bisikleti koymak için yer yok, o gitti, gişede bilet satışı yapan kadının yanına gittim ve "bu otobüsler bisiklet taşımaya uygun değil, bilet aldım, sorun değil ama ben bisiklet ile geçemez miyim karşıya deyince" kadın "Hayır sadece otobüs ile geçebilirsiniz, sizi büyük otobüse aktaracağım ama 100 Bath daha ödeyeceksiniz" deyince sinirlendim, bir yolcuyu taşımak 30 bath ama bisiklet 100 Bath haaa???? Doğrudan polise gidip "Ben karşı tarafa bisikletim ile geçebilir miyim" diye sordum. Polis "Evet, geçebilirsiniz" deyince sinirim katlandı, gişedeki kadına gidip "Ben polise sordum, bisiklet ile karşıya geçebileceğimi söyledi, neden bana yalan söyledin, benim paramı geri ver" diye biraz sertçe konuştum. Kadın benim sinirlendiğimi anladı ve aldığı parayı geri verdi. Ben de bisikletime atladığım gibi Tayland sınır karakoluna doğru yola çıktım. Tayland sınır karakolunda en küçük bir sorunla karşılaşmadım ve Tayland'a ikinci defa giriş yaptım. İki ay önce ilk girişim Bangkok Havalimanından olmuştu ve para ödememiştim ama kara sınır kapısından girişte 100 Bath ödedim.

 Diyeceğim o ki Laos'a giriş ve çıkışta turistleri yolunacak kaz gibi görüyorlar. Girişte de farklı bir olayla karşılaşmıştım. Bisiklet ile Laos'dan Tayland'a geçmek isteyecek arkadaşlara bir yol gösterici olabilir belki diye bu yazıyı yazdım.

Bisiklet ile Laos kara sınır kapısından Tayland'a geçmek


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...