17 Ağustos 2023 Perşembe

Pak ou caves, Luang Parabang, Laos, Bisiklet günlükleri

 Luang Parabang şehir merkezinden yaklaşık olarak 25 km kuzeyde bulunan mağara, mağaranın içine irili ufaklı onlarca Budha heykeli koymuşlar,. Budistler nedense mağara ve ibadet kavramlarını birlikte anmayı seviyorlar. Muhtemelen Budha'nın hayatında mağara konulu bir öykü vardır diye düşünüyorum. Mağara Mekong nehrinin diğer tarafında kalıyor. Önce Pak Ou köyüne ulaşmanız gerekiyor, köyde tekneler var, teknelerle karşı tarafa geçip mağarayı ziyaret edebilirsiniz. Ben bisikletim ile gittim, köyün girişinde bir teyze durdurdu beni, 2000 Kip tutatrında bir bilet tuşturup parayı aldı, Pak Ou köyüne ulaştım, karşıya geçmek için tekneye de 20.000 Kip verdim, karşıya geçtikten sonra mağaraya girmek için de 25.000 Kip verdim, yol parası ödemediğim halde toplamda 47.000 Kip paraya mal oldu bana Pak Ou mağarasını görmek. Aslında o kadar küçük bir mağara ki oyuk kelimesini kullanmak daha mantıklı bence. Dağın eteğinde bir oyuk var ve insanlar oyuğa bir sürü Budha heykeli koymuşlar. İçeri girip fotoğraf çekmemle dışarı çıkmam beş dakikamı aldı.

Pak Ou Cave

Pak Ou Cave

Pak Ou Cave

Pak Ou Cave

Pak Ou Cave

Pak Ou Cave

Pak Ou Cave

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...