6 Temmuz 2023 Perşembe

Koh rong adası

Koh Rong adası Kamboçya'nın Sihanoukville şehrinin yaklaşık 25 km açığında yer alıyor ve Kamboçya'nın ikinci en büyük adası. Adaya Sihanoukville feribot limanından kalkan feribotlarla gidiliyor. 2023 yılı Haziran ayında gidiş dönüş bilet ücreti 25 Dolar idi. Ben bisikletimle birlikte gittiğim için gdişte 5 dolar ve dönüşte de 5 dolar olmak üzere 10 dolar gfazladan vermem gerekti. Feribot seferlerini farklı şirketler düzenliyorlar, ilk gittiğim şirket bisikleti feribota almayı reddetti, ikinci gittiğim şirkette bilet satan görevli kadın feribotun kaptanına soralım, bisikleti almayı kabul ederse gidebilirsiniz dedi, birlikte iskeleye gittik ve kaptana sordu, kaptan gidişte 5 dolar dönüşte de 5 dolar fazladan verirse gelebilir demiş. Ben de mecburen bu durumu kabul ettim ve bisikletimle Koh Rong adasına geçtim. Feribot iki ayrı noktada duruyor ve yolcuları indiriyor, ben ikinci iskelede indim, önceden rezervasyon yaptığım oteli haritada ararken yanlışlıkla cangılın içindeki patika yolda ilerlemeye başladım. Bir süre ilerledim, baktım ki olacak gibi değil, geri dönüp iskeleye doğru bisikletim ile birlikte yürümeye başladım. Birden verandasında Türk Bayrağı asılı bir ev gördüm, birden şaşırdım, acaba rüya mı görüyorum diye düşündüm, düşünsenize memleketten binlerce kilometre uzakta bir adaya gidiyorsunuz ve ormanın içinde dolaşırken Türk Bayraklı bir ev görüyorsunuz, inanılmaz. İçeriden sesler geliyordu, biraz kulak kabartınca sesin bir Türk televizyon kanalından geldiğini anladım. Yüksek sesle "Kimse var mı" diye bağırdım, içeriden biri çıktı ve "Geliyorum, bekleyin" dedi. Geldi ayaküstü biraz konuştuk, yedi yıldır adada yaşayan bir sanatçı imiş, biraz sohbetten sonra beni otelime doğru yönlendirrdi.

Koh Rong Adasında ormanın içinde Türk Bayraklı ev.

Koh Rong adasında "Sweet Jungle Bungalows" da kaldım, sahipleri güler yüzlü iyi insanlardı, Koh Rong'a gitmek isteyen olursa oteli tavsiye derim, ben 2023 yılı Haziran ayında günlük 13,5 dolar ödedim. Rezervasyonu Agoda.com üzerinden yaptım, tabii ki fiyat sezona göre değişebilir. Benim Kamboçya ziyaretim yağmur mevsimi olan haziran ayına denk geldiği için turizm açısından ölü sezondu, dolayısıyla fiyatlar düşüktü. Turizm sezonunda muhtemelen daha pahalıdır.

Adada 30 kadar Türk yaşıyormuş, iskelenin hemen karşısında yer alan "Bamboo Pizza" ve "Buffalo" adlı restaurantların sahipleri Türkmüş. Adada gördüğüm Türk Bayraklı evin sahibi de haftada iki gün "Buffalo" restaurantta canlı müzik yapıyor, gitar çalıp İngilizce şarkılar söylüyor.

Koh Rong adasında ikinci iskelenin sol tarafında (denize arkanız dönük iken) dükkanların sona erdiği bölümden itibaren toprak bir patika başlıyor, yaklaşık 200 - 300 metre sonra patika bitiyor ve beton bir yol başlıyor, ben yürüyerek beton yola çıktım, çıkar çıkmaz hemen arkamdan gelen Çinli genç bir kadınla tanıştım, birlikte yaklaşık 40 dakika kadar yürüdük ve "Long Beach" a ulaştık, billur gibi tertemiz bir deniz ve adı gibi uzun bir kumsal, bizden başka iki kişi daha vardı, kocaman kumsalda toplam dört kişi denize girdik.

Koh Rong, Long Beach

Koh Rong adasında toplam üç gece kaldım, dördüncü gün feribotla Sihanoukville şehrine geri döndüm ve bisikletle Kampot'a doğru yola çıktım.