4 Temmuz 2023 Salı

Kamboçya'ya kara sınır kapısından giriş

Tayland'ın Hat Lek sınır kapısından çıktıktan sonra çok kısa süren işlemlerin ardından Kamboçya'nın Cham Yaem sınır kapısından Kamboçya'ya giriş yaptım. Tayland'da trafik soldan akıyordu, Kamboçya'da ise sağdan akıyor. İlk dikkatimi çeken şey bu oldu. Bir süre bisiklet sürdükten sonra uzun bir köprüye geldim, köprünün uzunluğu 1900 metreymiş, köprüyü geçtikten sonra da Koh Kong kasabasına giriş yaptım. Koh Kong aslında büyük bir bölgenin de adı ama burası küçük bir kasaba ya da şehir diyelim. Herhangi bir özelliğini ben görmedim. Bol miktarda motorsiklet en dikkati çeken şey. Önceden yer ayırttığım otelime yerleşip etrafı keşfe çıktım. 


 1900 metrelik köprü


Amacım Koh Kong'dan Türk Adası olarak adı çıkmış olan Koh Rong adasına gitmekti. Bunun için önce Google Map'a girip yol durumunu anlamaya çalıştım. Koh Rong adası Sihanoukville şehrinin açıklarında, yani önce Sihanoukville'ye gitmem ve oradan da feribot ile adaya geçmem gerekiyordu. Haritada gördüğüm kadarı ile yolun bir bölümünde yemek yenecek ya da konaklanacak bir yer yoktu. Hava çok sıcak olduğu için sık sık su içip dinlenmek gerekiyordu, baktım ki su alacak bir yer bile yok ben en iyisi bu yolu otobüs ile geçeyim dedim, Phnom Penh'e giden bir minibüs buldum ve Sihanoukville sapağına kadar bu minibüs ile gittim. Beni tam yolun çatısında indirdiler, indiğim yerde bir kargo şubesi vardı, kargo görevlisi nereye gittiğimi sordu, ben de Sihanoukville dedim, o esnada da kargonun önünde gölgede bulunan bir sandalyeye oturdum, biraz sonra kargocu saat 12'de sizi alıp Sihanoukville'ye götürecekler dedi, şaşırdım ama bekleyelim bakalım dedim. Gerçekten de saat 12'yi biraz geçe bir minibüs geldi, beni ve bisikleti aldı, yaklaşık 2 saat süren bir yolculuk sonunda Sihanoukville şehrine ulaştık. Hemen internet üğzerinden bir otel rezervassyonu yaptım ve adaya nasıl gidileceğini öğrenmek üzere harekete geçtim. Adaya giden bir kaç şirket var, hepsi de feribot limanında yer alıyor. Bir tanesi bisikleti taşıyamayız dedi, bunun üzerine diğerine gittim, o da kaptana soralım dedi ve birlikte teknenin yanına gittik, bir şeyler konuştular, görevli bana dönerek bisiklet için ayrıca 5 dolar gidişte ve 5 dolar dönüşte olmak üzere 10 dolar öderseniz kaptan bisikleti de alacak dedi. Ben kabul ettim ve adaya gidiş dönüş 25 Dolar vererek biletimi aldım. Bisiklet için ödenen 5 dolar ise feribotta personele veriliyor. Bilet işini de hallettikten sonra şehirde biraz dolaşıp bir yerde bir kahve içtim, sohra yavaş yavaş otelimi aramaya başladım, Otel biraz uzakta kalmış ama sorunsuz bir şekilde otele yerleştim. Bazı otellerde girişte depozit istiyorlar, ben itiraz ettim ve hiç ödemedim. Ben otel ücretini online olarak ödedim, depoziti ne için istiyorsunuz diye sorunca cevap vermediler ama anladım ki otelden havlu vs çalınmasına karşı alınmış bir önlem bu, hırsızlığın çok yaygın olduğunu hem internette okudum hem de ülkede tanıştığım insanlar beni bu konuda uyardılar.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...