12 Temmuz 2023 Çarşamba

Phnom Penh, Kamboçya bisiklet günlükleri

 Kampot şehrinden Phnom Penh'e iki günlük bir bisiklet sürüşünden sonra ulaştım. Şehirde yollar asfalt, yani bisiklet sürüşüne uygun. Bunu belirtmemin nedeni bazen bisiklet sürülemeyecek kadar kötü yollar gördüğüm içindir Kamboçya'da.

 Phnom Penh Kamboçya'nın başkenti. Phnom Penh, 1434 yılında Khmer ulusunun başkenti olarak Angkor Thom'un yerini almak için kurulmuş, ancak 1865'te Kral Norodom tarafından yeniden kurulmadan önce birkaç kez terk edilmiş.

 Şehirde Killing Fields (Ölüm tarlaları) ve Genocide Museum (Soykırım Müzesi) gibi ilginç müzeleri varmış ama ben semtlerine bile gitmedim, hayatımda kötü şeyler görmek istemiyorum artık.

 Bunların haricinde Royal Palace (Kraliyet sarayı) ve Asya ülkelerinde her tarafta görebileceğimiz sayısız ibadethane var. Budizmin rengi altın sarısı ve turuncu. Bu renkleri bütün ibadethanelerde belirgin bir şekilde görebilmek mümkün. Phnom Penh'de de bu ibadethanelerden bol miktarda var.

Phnom Penh

Phnom Penh

Phnom Penh

Phnom Penh

Phnom Penh


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...