12 Mayıs 2023 Cuma

Sarp sınır kapısından Batum'a

 Sarp sınır kapısından geçtikten yaklaşık bir saat sonra Batum'a ulaştım. Türkiye'de faturalı olan Turkcell hattımı kontürlüye çevirtip yurtdışı telefon ve internet paketi satın almıştım, ancak Silivri çarşıdaki Turkcell mağaza çalışanları hattı yüklemişler ama kullanıma açmamışlar. Hattı faturalıdan kontürlüye çevirip yurtdışı paketi satın aldıktan sonra telefon Türkiye'de çalışmadı, herhalde normaldir diye düşünmüştüm ama yine de yurtdışı paketini satın aldığım Turkcell mağazasına gidip sordum, "Yurtdışına çıkınca otomatik olarak açılacak" dediler, doğal olarak ben de onlara inandım ama Gürcistan'da telefon hattı açılmadı. Bir yerde Wi-Fi bulup kardeşime durumu anlattım, o da gidip 200 TL lik yükleme daha yapmış, ancak hat kullanıma açılmadığı için telefonu kullanamıyordum. Tam iki gün bu sorunla uğraştım, telefon hattı çalışmıyordu ve ben neden çalışmadığını bilmiyordum. Bu arada eski telefonumu yedek olarak yanıma almıştım, o telefona Gürcistan hattı satın aldım, hat için 15 Lari, 7 günlük sınırsız internet ve konuşma için ise 10 Lari ödedim, yedi gün sonunda eğer devam etmek istersem 10 Lari daha verip yedi günlük daha satın alabileceğimi söyledi satın aldığım kişi (bu arada Batum'da bulunan Orta Cami civarında Türkler tarafından işletilen çok dükkan var, ayrıca o bölgede çok Türk olduğu için Türk olmayan dükkan sahipleri de Türkçe konuşabiliyorlar, ben Gürcü bir adamdan alışveriş yaptım, gayet güzel Türkçe konuşuyordu) Bu arada kardeşim ile Whatsupp vasıtası ile konuşup ertesi gün bir Türkcell mağazasına gitmesini ve benim telefonum çalışmaya başlamadan mağazadan ayrılmamasını söyledim, ertesi gün gitti ve benim hattıma paket yüklendiğini ancak kullanıma açılmadığını öğrendik, orada çalışan kişi sağolsun çok yardımcı olmuş ve telefonum çalışmaya başladı. Yoksa benim gezim başlamadan bitecekti, çünkü alışverişlerimi genellikle kredi kartı ile yapıyordum, kartların ödemesini de bankamın internet sitesi üzerinden yapıyordum, kartla ödeme yapılmazsa çalışmaz duruma düşeceklerdi ve ben harcama yapamayacaktım.

 Neyse olanlar oldu ve durum düzeltildi. Bu arada telefonum çalışmadığı için Google Map'i de kullanamıyordum, rezervasyon yaptığım Batumi Sun Hostel'i yaklaşık iki saat aradım, Gürcüler genellikle yabancı dil bilmiyorlar, ayrıca yabancı biri bir şey sorduğunda önemsemiyorlar, biz olsak hemen haritayı açarız hatta gerekirse adres soran yabancıyı mekana kendimiz götürürüz, Gürcülerde öyle bir şey yok, umarsız davranıyorlar (İstisnalar tabii ki var, Lançhuti şehrinde bu istisnalardan bir ile karşılaştım, yeri gelince anlatacağım).

Bu arada oteli ararken yön duygumu kaybettim, tekrar geldiğim yön olan Sarp sınır kapısına doğru gitmişim, giderken bir ara "Gözde Restaurant - Türk Mutfağı" tabelasını gördüm, hemen içeri girip karşıma çıkan hanımefendiye "Türkçe biliyor musunuz" diye sorum, hanımefendi gayet güzel bir Türkçe ile "Tabii ki, buyrun" dedi, hemen durumu anlattım. Sonradan isminin Ayşegül olduğunu öğrendiğim hanımefendi Google map'i açtı ve hostelin yerini buldu, bulunduğumuz yere yaklaşık on dakikalık yürüme mesafesinde bir yerdeydi. Haritayı iyice inceleyerek hostelin yerini ezberledim. Ve kolay bir şekilde buldum.

 Bu arada "Gözde Restaurant - Türk Mutfağı"na ertesi gün yemek yemeğe gittim, harika bir tas kebabı ve bulgur pilavı yedim, fiyatlar gayet iyiydi. Restaurantı Ayşegül ve Cevat Bekar çifti işletiyorlar, Sarp sınır kapısından Batum'a doğru giderken sol tarafta tam Batum girişinde, herkese tavsiye ederim.


 Bu arada saat akşama doğru beşe geliyordu, hiç dışarı çıkmadım, otelin Wi-Fi'si ile internetten etrafı araştırdım. Kaldığım hostelin ismi "Batumi Sun Hostel", evet ucuz ama çok kalitesiz, tuvaletlerinde su yok, kıçınızı tuvalet kağıdı ile siliyorsunuz ama tuvalet kağıdı bir var bir yok, lavaboda sabun bir var bir yok, düşük kalite bile değil, kalitesiz, üç katlı bir ev, alt katta bulunan odalara yataklar koymuşlar, kendileri üst katta yaşıyorlar, orta yaşlı bir adam olur olmaz saatte birilerine bağırıp çağırıyor, görünce selam bile vermiyorlar. Benim naciz tavsiyem erken rezervasyon ile ucuz otel bulmanızdır, bu satırları Gori şehrinde kaldığım Royal Hotel'de yazıyorum (dışarda acaip bir yağmur var), gayet güzel bir otel, sabah kahvaltısı da var (peynir, bal, tereyağ, domates, salatalık, ayrıca ben kahvaltıyı alıp yemeğe başlayınca bir kadın sahanda yumurta getirdi), otelin web sitesine girip baktım normal fiyatı 89 Lari, ben iki gün önce Booking.com dan rezervasyon yaptım ve gecelik 64.80 Lari ödedim. Verdikleri kahvaltı en az 30 Lari yapar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...