12 Mayıs 2023 Cuma

Batumi - Batum

  Batum güzel, sakin ve temiz bir şehir. Ancak özellikle benim gibi İstanbul'da yaşayan biri için özellikle şurası çok güzel mutlaka görülmeli diyebileceğim bir şehir değil. Sovyetler döneminden kalma fakirliğin yerini yavaş yavaş gösterişli gökdelenlere bıraktığı düzenli bir şehir. En çok dikkatimi çeken ise yaya geçitlerinde sürücülerin yayalara gösterdiği saygı oldu. Avrupa ülkelerinde olduğu gibi yaya olarak yaya geçidine adım atan biri olunca hemen durup dörtlüleri yakıyorlar ve yayanın geçmesini bekliyorlar. Bizdeki gibi aracını yayanın üzerine süren mahlûkattan hiç görmedim Batum'da. (Bu arada konu harici ama ilginç bir bilgi vereyim; Türkiye'ye gelen Avrupalı turistlerin Türkiye'de ölüm nedenlerinin başında "Yaya geçidinden geçerken araba çarpması sonucu ölüm" olduğunu biliyor musunuz? Çünkü kendi ülkesindeki gibi yaya geçidinde geçiş önceliğinin yayaya ait olduğunu, yaya geçidine adım atar atmaz araçların duracağını düşünüyor ve sağına soluna bakmadan yaya geçidine giriyor, yaya geçidinde geçiş önceliğinin yayaya ait olduğunu bilmeyen bir mahlûkat tarafından ezilip can veriyor, bu konu bizim devletimizin ayıbıdır.)

 Daha önce de yazdığım gibi  Batum çok fazla özelliği olan bir şehir değil. Gezilecek bir kaç yer var tabii ki ancak benim için önemli olan tarihi değeri olan veya doğal güzelliği olan  yerler, burada öyle yerler yok. Batum Botanik Bahçesi çok güzelmiş ama ben Batumdaki zamanımın büyük çoğunu telefonumu açtırabilmek için harcadığımdan dolayı batum Botanik bahçesini göremedim https://bisiklet-gunluklerim.blogspot.com/2023/05/sarp-snr-kapsndan-batuma.html .

 Batum'da çok fazla Türk var, Gürcistan'da yiyecek daha çok pide üzerine kurulmuş, orta ve doğu Karadeniz'de de pide çok yaygındır. Çok benzer kültürler. Ancak Türk lokantalarında Türk yemekleri bulabilirsiniz, özellikle Orta Cami'nin olduğu yerde çok Türk var. Batum'un tamamında Türk esnafa rastlayabilirsiniz, Türk nüfus o kadar yoğun ki bazı Gürcüler bile Türkçe öğrenmişler, gayet güzel konuşuyorlar.


Orta Camii






Simitçi yazan arabayı görünce selam verdim ve fotoğraf çekmek için izin istedim, Abinin ismi Ankara'dan Gökhan. Batum sahilinde görürseniz simit almadan geçmeyin lütfen.

Bu telefrik ile yükseklere çıkıp Batum seyri yapıyorlarmış, ben çıkmadım.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...