7 Mayıs 2023 Pazar

Hopa'dan Sarp Sınır Kapısına

Türkiye bisiklet kullanma konusunda çok tehlikeli bir ülke. Sık sık trafikte kaza sonucu ölen (öldürülen) insanların haberlerini görüyoruz. Bu yüzden tura İstanbul'dan başlayacağım yerde otobüs ile Hopa'ya kadar gidip Hopa'dan başlamayı tercih ettim. Öğle 12'de hareket eden Hopa otobüsünden bilet aldım, ertesi gün sabah 9 civarı Hopa'ya vardık. Hopa otogarda indikten sonra bisiklete atladım ve Sarp Sınır Kapısına doğru yola çıktım, yaklaşık bir saat sonra Sarp Sınır kapısından önceki son yerleşim yeri olan Kemalpaşa'ya ulaştım, burada yemek yedikten sonra sınır kapısına ulaştım, Hopa'dan Sarp Sınır Kapısına kadar 7 veya 8 tane tünelden geçiliyor, bir tanesi 1300 mt civarı, bir tanesi 1400 mt civarı, diğerleri daha kısa tünellerdi. Bu yolu kullanacak arkadaşların mutlaka arka stop lambası bulundurması gerekir, yoksa kaza kaçınılmaz gibi bir şey olur. Ben iki tane yanıp sönen stop lambası kullandım ve sağ salim Sarp Sınır kapısına ulaştım. Pek çok defa yurtdışına çıktım, ama hep uçakla gitmiştim, ilk defa karadan ülke dışına çıkıyordum, önce yurtdışı çıkış harcı (haracı) ödeyip çıkış pulu aldım, sonra Türk tarafında gümrük polisine verdim, pasaporta damgayı vurdu ve beni Gürcistan tarafına yönlendirdi. Gürcistan tarafına geçince polisler elleriyle yön işareti yaparak beni yönlendirdiler, pasaport polisi pasaportumu aldı ve hiç bir şey söylemeden damgayı bastı. Biraz ileride tüm bagajlar X-Rah cihazından geçiyordu, polis baktı ki benim bagajlar kolay bir şekilde çıkıp tekrar yerine konulacak gibi değil, eliyle geç işareti yaptı ve Gürcistan'a girdim. Havalanlarındaki ülke giriş çıkış sıkı önlemlerini bu sınırda görmedim.

Sınır kapısından çıkar çıkmaz kalabalık bir meydanla karşılaştım, pek çok döviz bürosu, taksici vs vardı. Ben bisikletime atladığım gibi Batum'un yolunu tuttum.