26 Mayıs 2023 Cuma

Gori şehri

Gürcistan bisiklet turunda Zestafoni şehrini çıktıktan sonra çok zor bir etap geçtim, gidiş geliş toplam iki şeritli ve kilometrelerce boyunca yol inşaatının olduğu bir yolda sürekli yağmur altında yaklaşık 100 Km yol gitmişim, yola çıkmadan önce Gori şehrinde konaklarım diye düşünüyordum, yani yaklaşık 140 km gidip Gori'ye ulaşırım diye düşünüyordum ama kazın ayağı öyle değilmiş, akşam hava kararmak üzereyken Gomi kasabasına ulaştım (Gori'ye daha 40 km yol var), Gomi'de bir gece tır parkında konakladıktan sonra sabah erkenden yola çıktım ve kısa bir süre sonra Gori'ye ulaştım, booking üzerinden bulduğum hosteldeki kadın bookingde yazılı olan ücretin iki katını isteyince oradan ayrıldım ve ayaküstü internette yaptığım araştırma sonucunda Royal Hotel'i buldum, hostel sahibi kadın boktan bir yatak için benden 50 Lari istemişti, Royal Hotel'de iki kişilik oda ücreti 65 Lari, gerçi ben yalnız kaldığım için yine iki kişilik oda parası ödedim ama otel hem çok temiz hem hem kahvaltı veriyor hem de kazıklanmış olmaktansa daha fazla para verip kazıklanmamış olmanın verdiği huzura değerdi tabii ki.

Stalin Gori'de doğmuş, doğduğu evin etrafını beton sütunlarla, üstünü de yine betonla kapatıp koruma altına almışlar, doğduğu evin hemen arkasında ise Stalin Müzesi yer alıyor. Stalin'e ait eşyaların vs yer aldığı bir müze. Müzenin bahçesinde ise bir tren vagonu var, sanıyorum Stalin'in seyahatlerinde kullandığı vagon. İçine girdim, çalışma masası, uyuyacağı yatak, lavabo vs vardı, o zamanlar devlet yöneticileri hep aynı vagonla mı giderlerdi diye düşünmedim değil.

Gori'de ulaşmadan önce sol pedalım kırlmıştı, "eyvah ben ne yapacağım şimdi" diye düşünürken Gori'de kalenin tam altında eski bir dükkanda (baraka demek daha mı doğru olur bilemiyorum) bir bisiklet tamircisi gördüm, hemen içeri girdim ve tarzanca, daha doğrusu internetten bulduğum fotoğraflarla bisikletin pedalının kırıldığını anlattım yaşlı adama, sağolsun pedalı değiştirdi.

Bu arada Zestafoni ile Gori arasında yaptığım zor yolculuktan olsa gerek gribe yakalandım, iki gece konaklamayı düşündüğüm Gori'de tam beş gece konakladım. Altıncı günün sabahında otelde kahvaltımı yapıp otel çalışanlarına teşekkür ederek otelden ayrıldım ve kendimi Tiflis karayoluna bıraktım.

Stalin'in doğduğu ev

Stalin'in doğduğu ev ve arkada Stalin Müzesi

Hayatımı kurtaran bisikletçi baba.