24 Haziran 2023 Cumartesi

Bisikletle Bangkok'dan Kamboçya'ya, bisiklet günlükleri

Bangkok'dan Kamboçya'ya bisikletle yaklaşık 500 km giderek, Tayland'ın güneydoğudaki sınır kapısı Hat Lek'ten Kamboçya'ya geçtim. Normalde günde ortalama 100 km bisiklet sürüyorum ve bu sürüş beni çok yormuyor, yani isteseydim beş günde Bangkok'dan Hat Lek sınır kapısında ulaşabilirdim ancak ben aldığım bir aylık vizeyi mümkün olduğunca kullanabilmek için Bangkok'da beş gün, Pattaya'da beş gün, Trat şehrinde üç gün ve diğer küçük şehirlerde bir kaç gün geçirerek 26 günlük süreyi doldurdum, neden tam otuz günü doldurmadığıma gelince,internette aynı sınır kapısından geçmiş kişilerin yazdıklarını okudum, bazıları Kamboçya sınır polisinin zorluk çıkardığını vs yazmış olduğu için ne olur ne olmaz, eğer Hat Lek sınır kapısından geçemez isem başka bir yol bulmaya vakit kalsın düşüncesiyle vizemin bitmesine dört gün kala Kamboçya'ya geçtim. Bangkok'dan çıktıktan sonra sırasıyla Çonburi, Rayong, Chanthaburi ve Trat şehirlerinden geçerek Taylan'ın güneydoğu sınırına doğru gittim. Sonunda hat Lek sınır kapısına ulaştım.

 Tayland'dan Kamboçya'ya Hat Lek sınır kapısından geçmek.

 Daha önce aynı rotayı kullanan kişilerin yazduıklarının bir kısmı insanın kafasında soru işareti oluşmasına neden oluyordu, bu yüzden dört gün önce çıkış yaptım Tayland'dan. Okuduklarımın içinde polisin otel rezervasyonu, sağlık sigortası sorduğu vardı, bu yüzden Türkiye'den çıkmadan önce bir yıllık yaptırdığım sağlık sigortası poliçesinin, otel rezervasyonumun ve pasaportumun ikişer adet fotokopisini çektirmiştim. Hat Lek'ten çıkış yaptıktan sonra ara bölgeden geçtim ve Kamboçya tarafına Cham Yaem sınır kapısı tarafına  geçtim, geçer geçmez iki polis beni vize işleminin yapılacağı binaya yönlendirdiler, binanın önünde bir polis ve bir de sivil şahıs vardı, ben cüzdanımda olan fotoğraflardan iki tane seçip pasaportun arasına koyarken sivil şahıs bir tane yeter dedi ve pasaportumu alıp doldurulması gereken formu doldurmaya başladı, yani o anda sanki görevliymiş gibi davrandı, bunun üzerine ben "Siz görevli misiniz" diye sordum, şahıs "No" deyince mecburen pasaportumu iade etmek zorunda kaldı. O sırada polis içeri girip sandalyesine oturmuştu. Ben de içeri girdim ve polise evraklarımı uzattım. Polis pasaporttan başka hiç bir şeyle ilgilenmedi bile, otel rezervasyonu ve sağlık sigortası fotokopilerini bana geri verdi, sadece pasaportu inceledi ve pasaportun bir fotokopisini aldı. Vize verildiğine dair gerekli belgeyi pasaporta yapıştırdı ve bana matbu bir kağıt göstererek vize ücretinin 37 Dolar olduğunu söyledi, evet o matbu belgede de öyle yazıyordu. Ben 50 Dolar verdim ve bana 13 Dolar geri verdiler. Bu işlemden sonra beni yan binaya yönlendirdi ve orada parmak izlerim alındı. Tüm işlem on dakika sürmedi. İnternette okuduklarımda yok polis rüşvet istermiş de falan filan, benden kimse rüşvet istemedi arkadaşlar. Her sınır kapısında yapılan işlemler yapıldı ve ben Kamboçya'ya geçtim. Burada dikkat edilmesi gereken nokta vize noktalarında konuşlanmış olan kurnazlar, onlardan korunabiliyorsanız başka bir mesele yok. O kurnazlardan Türkiye'de dünyanın herhangi bir ülkesinde olduğundan çok daha fazla var. Bu arada şunu da belirteyim, bir kişi internette polislerin bilerek eksik damga vurduklarını yazmışlardı, ben öyle okudum, arkadaşlar havaalanı vizesi gibi değil Kamboçya kara sınır kapısı vize işlemleri, o kadar çok damga vuruyorlar ki eksik mi tamam mı olduğunu anlayabilme ihtimaliniz yazıyla da sıfır rakamla da 0.

 Ben bu bisiklet turuna çıktıktan sonra internette yazan uzun turcuların yazdıklarına şüpheyle yaklaşılması sonucunu çıkarttım. Örneğin dağda bayırda bisiklet sürenleri görüyoruz internette, yahu kardeşim normal yol varklen neden dağda bayırda sürüyorsun??? Bir türlü anlayamadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...