4 Aralık 2023 Pazartesi

Havaalanında alınan vize ile Filipinlere giriş yapma

  Kamboçya'dan Filipinler'e gitmeden önce internette araştırma yaparken Filipinler'de otel rezervasyonu, geri dönüş bileti (ben bunu Filipinler'den çıkış bileti olarak düşündüm, insan kendi ülkesinden bile gelse başka bir ülkeye geçiş yapabilir doğal olarak), https://etravel.gov.ph/ adresli sitedeki formu doldurup sonuç ekranının çıktısını almak ve 35.000 Euro değerinde seyahat sağlık sigortası olması gerektiğini okudum. Benim seyahat Sağlık sigortam 30.000 Euro değerinde olduğu için Türkiye'deki kardeşimi aradım ve sigortayı yaptırdığım sigorta acentasını arayarak 5.000 Euro değerinde bir ekleme yapılıp yapılmayacağını öğrenmesini istedim. Kardeşim acentayı aramış ama sağlıklı bir bilgiye erşememiş, bunun üzerine Türkiye'deki Filipinler Büyükelçiliğini arayarak 30.000 Euro değerindeki sigorta poliçesi ile Filipinler'e girip giremeyeceğimi sormuş. Görevli sağlık sigortasının salgın döneminde önemli olduğunu, şimdi ise salgın bittiği için pasaport kontrolünde sorulmadığını söylemiş. Bunun üzerine ben bir günlük otel rezervasyonu yaptırdım, Filipinler'den Tayvan'a uçak biletimi aldım ve https://etravel.gov.ph/ adresindeki formu doldurup çıktısını da aldım. Manila'da uçaktan indikten sonra pasaport kontrolünde "Asian Countries" ve "All Passports" diye iki bölüm vardı, ben Kamboçya'dan geldiğim için uçakta bulunanların çoğu Asyalıydı, All Passports bölümünde sadece bir kaç kişi vardı, bir kaç dakika sonra pasaport polisinin karşısındaydım, polise pasaportumu ve https://etravel.gov.ph/ sayfasından çıktı altığım belgeyi uzattım, Filipinler'den çıkış uçak bileti, otel rezervasyonu ve sağlık sigorta poliçesi ise hemen elimin altındaydı. Polis pasaportu aldı, bilgisayar klavyesindeki hazneden geçirdi, kamera ile fotoğrafımı çekti ve bana hiç bir şey söylemeden 30 günlük vize damgasını bastı. İnternet çıktısına bile bakmadı. Polisin karşısına geçmem ile ayrılmam arasında iki dakika bile yok. Filipinler havaalanı kapı vizesi ile Filipinler'e girmek bu kadar kolay arkadaşlar. İnternette gördüğünüz her bilgiye inanmayın. Salgın döneminde her ülkeye giriş zordu. O dönemde ülkeye girmeye kalkan birileri bir şeyler yazmışlar ama şartlar değiştikçe tabii ki uygulamalar da değişebilir.

Benim filipinler'e giriş tarihim 23.11.2023

İyi gezmeler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...