29 Ekim 2023 Pazar

Bali adası, bisiklet günlükleri, bisikletle dünya turu

Malezya'dan aldığım üç aylık vizeyi süreyi doldurmadan Malezya'dan ayrıldım, güneydeki Johor Bahru şehrinden uçağa bindim ve Endonezya'nın Bali adasının Denpasar şehrine indim. İndiğimde hava kararmıştı, güvenlik görevlilerine bisikleti burada monte edebilir miyim diye sordum, beni şeflerine yönlendirdiler, şef de telsizle bir yerlerle görüştükten sonra hava alanının içinde bana bir yer gösterdiler ve orada bisikletimi monte edip yürüyebilir hâle getirdim. Vakit oldukça geç olmuştu, güvenlik şefine hava karardıktan sonra trafikte bisiklet sürmenin tehlikeli olduğunu, geceyi burada geçirip geçiremiyeceğimi sordum, görevli Bali'de gece bisiklet sürmenin hiç bir tehlikesinin olmadığını söyledi ama isterseniz üçüncü katta rest area (dinlenme alanı) var orada kalabilirsiniz dedi ve beni o kata çıkan özel bir asansöre götürdü, üçüncü kata çıktım, büyükçe bir alan ve yaklaşık yirmi kadar kampet var, kampetlerde yatan bir kaç kişi vardı, ben de bir kampet seçip yattım ve geceyi orada geçirdim.

Ertesi sabah havalanından ayrılıp şehri gezmeye başladım. Denpasar merkezde turistlerin yoğun olduğu bölgede daracık sokaklar ve o daracık sokaklarda deyim yerindeyse otomobillere ve motosikletlere canbazlık yaptıran sürücüler gördüm. Bir süre sonra internetten bir otel rezervasyonu yaparak otelime yerleştim.

 Bali güzel bir yer, turistler için görülecek çok şey var. Bölgede Hindu kültürü baskın, her yerde Hindu tapınakları var, ben orada olduğumda Hindulerın dini bayramlarıymış her yerde törenler, törenler, törenler, özel kıyafetleri içinde Hindular bayramlarını kutluyorlardı.

 Özellikle Seminyak bölgesi tursitler için bir çekim odağı, Seminya'da bir Türk lokantası da var, ben iki defa gittim, çalışanların hepsi yerli insanlar, hiç Türk görmedim ama bir defasında Lahmacun yeyip ayran içtim, ayran da lahmacun da gayet güzeldi.

Maymun Ormanı görülmeye değer bir başka yer, ormana giriş ücretli (Tuhaf), ormanda bol miktarda maymun yaşıyor, bol bol fotoğraf çekebileceğiniz bir yer.

Tirta Embul tapınağı da görülmeye değer yerler arasında, tapınağa giriş de ücretli. Tabii ki tüm Bali'de olduğu gibi burada da çok sayıda tapınak var.

Campuhan Ridge Walk adında bir yer var, ben bisiklet ile girdim, pirinç tarlalarının içinden geçen yaklaşık 1 metre genişliğinde beton bir yol, ben sonuna kadar gittim, sonunda güzel bir yer göreceğim zannettim ama herhangi bir şey görmedim. Pirinç tarlaları da öyle çok katlı tarlalar değildi, yani çok sıradandı.

Satria Gatotkaca Statue Bali
Satria Gatotkaca Statue, Bali, mu muhteşem sanat eseri Denpasar Havaalanına çok yakın bir kavşakta yer almakta.

Denpasar civarı daha çok sörf yapmak isteyen turisler tarafından ziyaret ediliyor, zaten havaalanında sörf tahtalaıyla seyahat eden pek çok turist görebilirsiniz. Bali adasının kuzey kısmı ise çok fazla rüzgarlı değil, dolayısıyla bu bölgede sörfçüler pek yok, deniz çok sakin, tam yüzülecek gibi.

Bali anlatmakla birmez, turistler için çok fazla görülecek yer var. Eğer Endonezya'ya yolunuz düşerse Bali Adasını mutlaka görün derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Filipinlerde ATM den para çekmek

  Kamboçya'dan Filipinler'e uçakla geçtim, Manila havaalanında indikten sonra bir ATM den kredi kartım ile para çekmeye çalıştım, ad...